Merhaba arkadaşlar ;

Adobe Flash içerisindeki foto-galerilerimizde kullanabileceğimiz önemli bir class'tan bahsetmek istiyorum.Türkçe kaynak olarak Transitions Class üzerine yazı bulamadığımdan uzun uzun yazdım aslında çok basit bir konu olsada.







Actionscript 2.0 :
______________________________________________________________________________

import mx.transitions.*;
import mx.transitions.easing.*;
TransitionManager.start
(
foto1_mc,
{
type : Wipe ,
direction : Transition.IN ,
duration : 1 ,
easing : Bounce.easeOut
}
)
______________________________________________________________________________



Actionscript 3.0 :
______________________________________________________________________________

import fl.transitions.*;
import fl.transitions.easing.*;
TransitionManager.start
(
foto1_mc,
{
type : Wipe ,
direction : Transition.IN ,
duration : 1 ,
easing : Bounce.easeOut
}
)
______________________________________________________________________________

Yukarıdaki kod ile fotoğraflarınıza Transitions Class ile çeşitli efektler verebilirsiniz. Gelin satır satır açıklamaya çalışayım. İlk satırda kullanılcak Transitions Class'ını import ettiğimiz satır var.Devamındaki satırda TransitionManager ile bu efektin başlayacağını ve parametrelerini belirtiyoruz.

foto1_mc : Efektin atanacağı Movie Klip'in instance name'i.
type : Efekt tipi (Yukarıdaki diğer örneklere göz atabilirsiniz.)
direction : Transition.IN ile fotoğrafın ekrana gelmesi ve Transition.OUT ile gitmesi.
duration : Saniye bazlı animasyon süresi.
easing : Animasyonun ivme tipi ve değeri.

easing metodu için Tween Class'taki ile aynı ease metodlarını efekti değiştirmek için kombine edebiliyoruz.
______________________________________________________________________________


Back , Bounce, Circular, Cubic, Elastic, Exponential, Linear, Quadratic, Quartic, Quintic, ve Sine.

______________________________________________________________________________


Ve ease değer listesi :

______________________________________________________________________________


easeIn , easeOut , easeInOut , easeNone .

______________________________________________________________________________


Ek olarak bazı efektlerin kendilerine özel metodları var. Mesela puzzle efekti gibi parça parça ekrana gelen

Blinds :

numStrips (1 ile 50 arası bir değer)

dimensions (Dikey : 0 , Yatay : 1)

Fly :

startPoint (1 ile 9 arası animasyonun başlama noktası)

Iris :

startPoint (1 işle 50 arası bir değer)

şekil belirtme (Iris.CIRCLE veya Iris.SQUARE)

PixelDissolve :

xSections (1 ile 50 arası animasyon olacak yatay piksel miktarı)

ySections (1 ile 50 arası animasyon olacak dikey piksel miktarı)

Rotate :

ccw (saat yönünün tersi dönmesi için ccw:true veya saat yönü için ccw:false)

degrees (Dönüş miktarını belirleyen açı. 2 tur için 720 yazılır.)

Squeeze :

numStrips (Yatay için : 0 , Dikey için : 1)

Wipe :

numStrips (1 ile 9 arası animasyonun başlama noktası)




Ek metodların kullanılışına örnek verecek olursak :

Actionscript 2.0 :
______________________________________________________________________________

import mx.transitions.*;
import mx.transitions.easing.*;
TransitionManager.start
(
foto1_mc,
{
type : Wipe ,
direction : Transition.IN ,
duration : 1 ,
numStrips : 20,
easing : Bounce.easeOut
}
)
______________________________________________________________________________



Actionscript 3.0 :
______________________________________________________________________________

import fl.transitions.*;
import fl.transitions.easing.*;
TransitionManager.start
(
foto1_mc,
{
type : Wipe ,
direction : Transition.IN ,
duration : 1 ,
numStrips : 20,
easing : Bounce.easeOut
}
)
______________________________________________________________________________



Makalenin başındaki örnek çalışmanın FLA dosyası için :

http://expression.web.tr/al2y/transition.fla


Faydalı olması dileğiyle....