Merhaba arkadaşlar ;

Adobe Creative Suite 4 Master Collection paketinin Beta versiyonunu Beta Kullanıcılara Windows ve Macintosh versiyonlarını downloada sundu.Bende hemen bir Beta kullanıcı olarak yükledim.Meraklıları da çeşitli forumlardan linklerini bulabilirler 7 GB toplamda. Her programı bir kez açıp göz attım inanılmaz değişiklikler var. Dreamweaver,Fireworks ve Soundbooth zaten Adobe Labs'ta downloada sunulduğundan fikirdardım ama Flash CS4 teki yenilikler beni benden aldı diyebilirim. Actionscript 3.0 üzerine gelen daha geniş hatta classları da içeren intellisense desteği,Motion Tween 'in artık Classic Tween adıyla geçmesi,Motion Tweeni sadece kod ile yapabiliyor olmak,ayrıca 3Boyutlu nesnelere gelen destek ile animasyonlar için altug.x ve altug.y gibi altug.z gelmiş olması ve ve veeeeee en sonunda arayüz ve karakter animasyonları için Shape Hintten kurtulup eklem noktaları belirleyebileceğimiz Bone Tool - vektörel nesnelerle inanılmaz rahat. Daha bezier path tool,Motion editing panel,Indesign import desteği gibi birsürü tasarım anlamında yenilik var.Bu sefer kod kısmı değil arayüz değişmiş timeline After Effects gibi aşağıda ve properties sağda arkadaşlar.Photoshoptaki 3D ve video üzerindekiş gelişmeler ve Premier ile After Effectsle entegresi beni şaşırtan yeinliklerden. After Effects ile 3 GB yakın third party effect ve içerik geliyor programdan daha büyük bu :) Dahası yeni birkaç program da pakette var daha inceleyemedim.Zaman içerisinde CS4 lerle ilgili yazılar yazmaya çalışacağım zaten sanırım günlük hayatta da CS4 kullanacağım.

Adobe tasarım piyasasını pek kimseye hele hele de Microsoft'a pek kaptırmayacağa benziyor.