Merhaba arkadaşlar ;

bir öğrencimin projesinde lazım olunca şöyle arkaplan müziği şiddetini azaltıp arttırabileceği bir düğme ve aksiyonlarını yazdık. Bu kodları butonu MovieKlip yapıp onClipEvent(EnterFrame) metodu ile devamlı basılı kaldıkça da çalışacak şekilde yazabilirsiniz,ben her tıklama için yazdım.
Alttaki sesi arttıran kodu ;

on (press) {
ses.setVolume(ses.getVolume()+10);
//sesi getvolume ile okuyup 10 birim arttırıp verdim
if(ses.getVolume()>=100){
//eger ses 100u geçerse daha fazla olmasın diye direk 100e eşitledim
ses.setVolume(100);
}
}


Azaltan içinde -10 (azaltma miktarı) ve ses kontrolunu 0 ile yapacak şekilde yazdım.

on (press) {
ses.setVolume(ses.getVolume()-10);
//sesi getvolume ile okuyup 10 birim arttırıp verdim
if(ses.getVolume()<=0) {
//eger ses 0'ı geçerse daha fazla olmasın diye direk sıfıra eşitledim ses.setVolume(0);
}
}