Benim de yazarlarından olduğum sanalkurs ailesi çok güzel bir çalışma sonucu sitede bulunan yazarların yazılarından en talep görenlerden bir e-dergi çıkarmış.Ellerine sağlık çokta güzel olmuş.Benimde Adobe Flash'ta pekte anlatılmayan interaktif CD'ler için kullanılan fscommand actionscripti üzerine yazdığım yazı eklenmiş.Sanalkurs sitesinden aynen alıyorum.

Bu ayki derginin içeriği:
Sanalkurs E-Dergi ilk sayısı ile sizlerle. Bu sayıda yazı ve dersleri yer alan yazarlarımız aşağıdaki gibi gerçekleşti:

- Nereden, Nasıl Başlamalı? Abdullah Tekin
- Bilgisayarımda Casus Yazılım Varsa...Çağlar Umut Tosun
- Fireworks Nedir, Ne Değildir? Siraceddin El
- ASP ile IP'leri Engelleme - Kerim Sarıgül
- MSN Sohbetinizi Birileri Dİnliyor - Serdar Kuzuloğlu
- CSS İle Şeffaf Tasarımlar - Hakan Çamoğlu
- Şimdi İllustrator Zamanı - Ceyhun Akgün
- Gazete İlanları Tasarımı Nasıl Olur? Fatih Nebioğlu
- İnteraktif CD'lerde fsCommand - Ercan Altuğ Yılmaz
- Corel'de Yazı İçine Resim Gömmek - Zeynep Seymen
- Microsoft Nedir, Ne Yapar? Hakan Ayaz Damar
- Yorumlarınız - Zeynep Seymen
- Sanalkurs Haber7'de (Röportaj)- Seçkin Çakır
- Adminim, Mod Olmak İstiyorum - Siraceddin El

Dergiyi ücretsiz indirmek için :

http://www.sanalkurs.net/e-dergi-1.html


Sanalkurs forumda da hemen bu dergi uygulamalarının nasıl yapıldı üzerine bir yer açılmış ve buna benzer bir "pageflip" hazır flash çalışması eklenmiş.Ben bu seferkini başarılı buldum,çünkü benim de daha önce verdiğim bir sürü hazır pageflip çalışması paylaşan siteler var ancak bu uygulamada yeni sayfa açmak ve içerisinde gösterilecek içeriği xml dosyasında gösteriyorsunuz.

XML klasörünün altında Pages.xml dosyasının içeriği bunu sağlıyor.Aşağıda hem jpg hemde swf gösterilmiş 2 sayfanın kodu var,buradan yeni page leride ekleyebiliyorsunuz.Hatta flv video dosyasını da swf embed edip denedim oynatıyor,eh ne de olsa flash :)

src="pages/page2.jpg"
canTear="true"
/>

src="pages/transparent_page1.swf"
/>

İngilizcesi olanlar readme.txt dosyasında tüm metodlar daha ayrıntılı anlatılıyor.Bu çalışmayı forumda paylaşan arkadaşa ve bana ileten Hamza Erbay arkadaşımıza teşekkür ederim. Çalışma dosyasını indirmek için :