Flash içerisinde Piksel ve Vektör 3D Uygulamaları
Yazar : E.Altuğ YILMAZ
Merhaba arkadaşlar ;
Adobe Flash içerisinde 3 Boyutlu objeleri getiremiyor ve 3Boyutlu etkileşimler sağlayamıyoruz hepinizin bildiği gibi.Ama yardımcı programlar ve componentlar ile benzer uygulamalar yapabilmek mümkün. Gerçek bir obj dosyasını bazı componentlarla Papervision şirketinin ücretli componentlarına bakmanızı tavsiye ederim, bir takım uygulamalar yapılabilsede genelde hepsi perspektif ve geometrik açılarla yapılmış görüntüler.Ayrıca vektörel bir çizimi (logo,buton veya yazı) Swift3D programı ile 3 boyutluymuş gibi perspektif kazandırılmış animasyonlar yaratıp Flash'a getirebiliyoruz.Bu programla ilgili daha önceki yazıma göz atmanızı tavsiye ederim.
http://ercanaltug.blogspot.com/2007/10/swift-3d-ile-3d-flash-logolar.html
Ancak eğer ürününüz bir piksel tabanlı görsel ise,ve bunu ziyaretçiye 3Boyutlu göstermek isterseniz yine gerçek zamanlı olmasada(runtime) değil ancak Swift3D gibi perspektif kazandırılmış fotoğrafları Actionscript ile döndürerek yapabiliyoruz. Örnek olması için çok secdiğim bir öğrencim Turgay Berberoğlu kurumsal eğitimde kullanmak üzere kendi telefonunu sahne sahne çekip Photoshop ile dekupe ederek yukarıdaki animasyonu yaratmamız için gerekli materyali sağladı.İşin aslı bir turntable ile çok daha rakamsal dereceli döndürerek daha çok frame ve yansımasız profesyonel görsellerle çok daha başarılı sonuç alacağımızdır.Sonrası yani bizim için daha önemli olan kısmında bana kalan ise bu fotoğrafları bir movie klip içerisinde alttaki gibi import etmek,sonrasında animasyonun 26 frame ise kopyalayıp devamına yapıştırıp 52 frame yaptıktan sonra son 26tanesini reverse frame yaparak animasyonu da 27.frame'den başlatarak next ve previos frame'i de yalayabilecek bir animasyon yarattım.Çalışmanın FLA adresinden movie klipi incelerseniz daha anlaşırılır olacaktır.En son adımda da butonlara rollover istiyorduk kodlarını yazmak kaldı.
on (rollOver) {
this.onEnterFrame = function()
{
_root.lg_mc.nextFrame()
}
}
on (rollOut) {
this.onEnterFrame = function()
{
_root.lg_mc.stop()
}
}
Çalışmanın FLA dosyasını indirmek için tıklayın.
Faydalı olması dileğiyle....