Actionscript 3.0 'a geçmek için 10 Sebep - 1
Yazar : E.Altuğ YILMAZ
Merhaba arkadaşlar ;
Bu haftaiçi yoğun geçti ve blogumu güncelleyemedim. Haftabaşı 3 gün BilgeAdam Kurumsal'da "Actionscript 3.0 Temel" Eğitimi verdim. Gittigidiyor ve DoganBurda şirketinin tasarımcılarıyla 3.0'ın onların projelerinde de ne kadar değerli olduğunu gördüğümüz bazı yenilikler içerdiğini görmüş olduk. Bende bunları not ederek adım adım sizlerle paylaşacağım, büyük çoğunluğun kullandığı ve sektörde de hali hazırda hakim olan AS 2.0 'dan 3.0'a geçmek için belki sizin içinde güzel bir sebep bulabilirsiniz ve hemen 2.0'dan 3.0'a geçmek için uğraşmaya başlayabilirsiniz.
1-) Frame Per Second'i Runtime ayarlamak.
Özellikle çoklu tasarımcının tasarladığı farklı frame per second değerli animasyonları,swf çalışmalarını veya yardımcı programlardan çıkarttığınız veya hazır bulduğunzu efektlerdeki fps değerlerinin sizin çalışmanızla uyuşmaması,frame by frame yaptıgınız özel animasyonları güncelleyemeyeceğinizden sorun olabiliyordu.Artık stage.frameRate kodu ile istediğimiz klipe göre fpsyi değiştirip veya video olduğunda fps'yi sadece onun için güncelleyebileceğiz. Süper bir yenilik. Çalışmanın kodlarını koyuyorum,3 tane buton var. basla_btn animasyonu başlatıyor,fps12 ve fps40 ise o animasyonu runtime fps değiştirilmiş olarak gösteriyor oysaki aynı animasyon.
basla_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,tiklandi);
function tiklandi(Event:MouseEvent):void {
gotoAndPlay(2);
}
fps12_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,fps12);
function fps12(Event:MouseEvent):void {
stage.frameRate=12
}
fps40_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,fps40);
function fps40(Event:MouseEvent):void {
stage.frameRate=40
}
Devamı gelecek. Teşekkürler....
3/8/08
hocam çok güzel birşeeymiş teşekkürler
7/8/08
ooooHocam aşmışızz...