Şarkı ingilizce nakarat kısmı Ermenice : " qele qele "

Türkçe gel gel demekmiş aslında ne kadar kültürümüz yakın ama siyaset yüzünden uzağız.Dilimiz,şarkılarımız,yemeklerimiz,örf ve adetlerimiz,geçmişimiz hep ortak.

Zaten Türkiye'de Ermenistan'a yüksek bir puan vererek bunu gösterdi,iyi bir sınavdı her ne kadar Azeri kardeşlerin şarkısı bir şeye benzemese de 12 puan onların olacağı belliydi :) Yine de her Türk Azerbaycan'a mutlaka gitmeli ve kardeş toprakları gezmeli.Gittiğiniz zaman (bana kısmet olmadı ama çağıran üniversite olursa yol parası bile istemem :) Azerbaycan'ın en büyük meydanında atıyla şaha kalkmış Atatürk heykeli ve

"Yurtta Sulh, Cihanda Sulh "

sözü yazar. Azeri halkının kahramanı tabiiki Haydar Aliyev.Ancak onunda hayran olduğu ve Türk'lüğümüzle gurur duyabiliyorsak sayesinde olduğunu bildiği Türklerin atası Mustafa Kemal Atatürk için ülkenin dört bir tarafına heykelleri ve sözlerini yaptırtmış,okullarda fotoğraflarını koydurtmuş dahası okul kitaplarına ekletmiştir. Biz de Avrupa Birliği'ne girmek için kaldırmayı düşünüyoruz neymiş heykelle olmazmış sembolleşiyormuş efendim,sizin aklınız Atatürk'ün demek istediklerini ve vizyonunu anlayasıya kadar o heykeller öcü gibi duracak başınızda,her gördüğünüzde korkacaksınız ama benim içim ısınıyor,huzur buluyorum.

Bana mail atan Azeri okuyucularım bile var,sevgilerimi iletiyorum arada böyle ucundan politika olmasa da siyaset yazarım kardeşlerim buara Master finallerim olduğundan bloguma ayzı yazamıyorum ama haziran bizim ayımızdır.

Sevgiyle kalın,sınavlara giren herkese başarılar..