Shape Hint ile 3D Arayüz Deneyimleri
Yazar : E.Altuğ YILMAZ
Sonrasında 30. kareyi seçip F6 ile yeni bir keyframe oluşturuyoruz, arada bir yeri seçip Properties panelinden Tween’i None dan Shape’e getiriyoruz. Şimdi 3 boyutlu ilizyonu verebilmek için 2 adet Shape Hint eklememiz gerekiyor. İlk keyframe geliyoruz şeklimizi seçip Modift > Shape > Add Shape Hint seçimini yapıyoruz. İlk shape hinti sol üst köşeye, aynı aşamalardan geçip ikinci shape hinti sol alt köşeye yerleştiriyoruz. Şimdi animasyonumuzu tamamlamak için yerleştirdiğimiz Shape Hintleri animasyonun 20.Keyframe’indede taşımamız gerekli. 20. Kareyi ve şeklimizi seçip bu seferde ikinci oluşturduğumuz Shape Hint’i (B yazılı olan) sağ alt koşeye, ilk oluşturduğumuzuda (A yazılı olan) sağ üst köşeye yerleştiriyoruz. Aslında burda yaptığımız ilk keyframedeki shape hintler başlangıç, son keframedekiler ise varışı yani animasyonun hedefini belirliyor. Nihayi olarak animasyonumuzu Ctrl Enter ile test ettiğimizde şekildeki gibi bi görünüm olması gerekiyor. Animasyonumuzda Küpümüz yukarıya çıkıyor. Ve 20. Kareden sonra 1. Kareye kendiliğinden dondüğü için (loop) animasyonumuz kesik görünüyor. Akışkan bi görüntü elde etmek için birinci kareyi seçip Shift tuşuna basıyoruz, shift tuşunu bırakmadan 20. Kareyide seçersen aradaki tüm kareler seçilmiş olacaktır. Şimdi seçili olan animasyonları 20. kareden itibaren tekrar ettirmek istiyoruz bunun için seçimi tutup 21.ve 40. kare arasına farenin sol tuşu ile taşıyoruz farenin sol tuşunu bırakmadan Alt tuşuna basarak animayonun kopyalanmasını sağlıyoruz. Şimdi sırasıyla Fare tuşunu ve Alt tuşunu bırakabilirsiniz. Böylece animasyonu kopyalamış olduk. Şimdi ise 21~40. kareler arasına sağ tıklayıp Reverse Frames diyoruz. Böylece kesik görünümün önüne geçmiş olduk. Şimdi arkaplanı süslemeye geçebiliriz. Bunun için yeni bir Layer oluşturup alt tarafa taşıyoruz. Ve Beyazdan Siyaha degredeli bir dikdörtgen çiziyoruz. Bunu sahne boyutlarına getirmek için Window>Align paneline ihtiyacımız olacak. Align panelinde To Stage seçeneği aktif iken sırası önemli olmamakla diğer hizalama kurallarınıda seçip şeklimizi sahne boyutuna getirip tam olarak ortalamış oluyoruz. Sıradaki adımda Gradient Transform Tool ile ışık hissi vermek için renk geçişlerini düzenleyeceğiz. Gradient Transform Tool’u ardındanda az önce sahneye ortaladığımız dikdörtgeni seçiyoruz. Type kısmından Radial’ etkinleştirdikten sonra dolgu etkisini resimdeki gibi yapmak için tutamaçları resimdeki yerlerine taşıyın.Bu aşamada arka planı biraz daha süsleyeceğiz ve yeni bir renk geçişini az önce tamamladığımız ile kaynaştıracağız. Bunun için yeni bir layer oluşturup küp3d Movie Clipinin olduğu layer ile arkaplan layerinin arasına yerleştiriyoruz. Yatay uzunluğu sahnenin boyutlarında, dikey olarak sahnenin aşağı-yukarı yarısı kadar yeni bir dikdörtegen çiziyoruz. Degredesini Type kısmından Liner yapıyoruz. Degrede açısınıda (yönünüde), 90 derece (dikey) olarak ayarlıyoruz. Color Mixer penceresinden renk tutamaçlarını şekildeki gibi ekleyelim. Eklemek Renk Geçiş Önizleme çubuğuna tıklayabilir, çıkarmak için ise tutamaçı tutup aşağıya doğru iterseniz silinecektir.Makyajımızı tamamlamak için biraz da esasoğlan olan kup3d’yi ışıklandıralım. Küp yükseldikçe yanı ışık kaynağına yaklaştıkça ışığın artmasını simüle etmek için küpün olduğu layerda ortadaki keyframelerin içindeki küpleri seçip Properties panelinden Color: Brigthness 80% yapıyoruz.Sonrasında Küp3d Movie Clipin içine girip Paint Bucket Tool ile Karenin sağ üst köşesine siyahtan beyaza doğru radial bir degrede veriyoruz. Yalnız bunu ilk kareye ve son kareye verirsek daha gerçekçi bir görünüm elde etmiş oluruz. Şimdi Anasahneye dönebiliriz. Ardından Filtre paletinden Dop Shadow filtresine resimde de görünen opsiyonları girip gölgeyi biraz netsizleştirip, esas objeyi gizleme (Hide Object) seçeneğini aktif edelim.
Merhaba arkadaşlar ;
Shape Hint ile vektörel animasyonlarınızda söz sahibi olabiliyorsunuz.Dersteki uygulamalarımızdan birinde bu kadar güzel bir projeye imza attık ve bende bloguma çıkarmaya karar verdim,olay sadece ışık,gölge ve Shape Hint 'te saklı.
Önce Rectangle aracıyla shift tuşu yardımıyla bir kare oluşturalım. Bu aşamada tek renk (solid) ve kontursuz bir kare işimize yarayacaktır.
Son aşamada ise Küpümüze göle ekleyeceğiz bunun için yeni bi layer oluşturalım. Küpün bulunduğu layerdaki ilk küpü kopyaladıktan sonra tekrar yeni onuşturduğumuz boş layerin boş frame’ine kup3d movie clipimizi yapıştıralım.Küpün altına gelecek şekilde taşıyalım, daha sonra Free Transform Tool ile resimdekine benzer bi hal aldıralım.
Ek olarak motion tween animasyonlarına Ease özelliği verirseniz daha yumuşak geçiş sağlayabilirsiniz.
Projenin fla çalışma dosyasını indirmek için :
Çalışmayı gerçekleştiren Turgay Berberoğlu öğrencime teşekkürlerimi iletiyorum.