Flash ile Kayma Animasyonlu Foto-Galeri Tasarımı
Yazar : E.Altuğ YILMAZ
Merhaba arkadaşlar ;
Butonumuzun Down halinde ise Up halini kopyalıyorum tıklanınca küçülerek ilk halini alsın istiyorum ve Hit te ise Down halinin aktif edeceği alanı aynen bırakıyorum. Butonun dışına çıkıp üstüne gelince akışın durmasını ve geri çekince de tekrar akmasını sağlayan alttaki kodu butona sağ tıklayıp üstündeyken actions paneline girip yazalım.
stop();
}
on (rollOut) {
play();
}
Böylelikle istediğimiz efektleri ve kodları yazdığımız bir butonumuzun tasarımı tamamlandı. Burada size göstermek istediğim bunun gibi aynı çoklu efekt ve stilleri eğer birden fazla elemana eklemek isterseniz onları duplicate ile çoğaltıp daha sonra yerine Swap ile görselleri ve movie klipleri,butonları değiştirebiliriz,böylelikle aynı efekti korumuş sadece görseli değiştirmiş oluruz.Hemen 11 adet fotoyu yanyana gelecek şekilde ALT tuşuna basarak alttaki gibi ekliyorum.
Şimdi çoğaltılmış ama 2 tane Volkan olan örneğimizdeki yeni duplicate edilmiş movie klip ve butonun içerisindeki görselleri Lugano ile Swap yapmaya geldi sıra.Öncelikle Duplicate ettiğiniz yeni Movie klip içerisine girip içerisinde alttaki gibi görseli seçtikten sonra Swap diyerek Librarydeki bir görselle yer değiştiriyoruz. Aynı işlemi buton içinde yapıyoruz.Ancak overdaki Movie klipi mesela Volkan olanı duplicate edilen Lugano_mc Movie klipi ile swap ediyoruz. Ve en son adımda da akışın olduğu sahnede Volkan butonunu Lugono butonuyla Swap ediyoruz.
Bu işlemlerin aynısı 10 adet fubolcu içinde yapıyoruz ve kodlar da kopyalanmadığından alttaki üstüne gelince durdurma ve çekince devam ettirmeye yarayan kodu da butonlara sağ tıklayarak Actions panellerine yazıyoruz.Siz ayrıca tıklanınca gideceği adresi getURL("..") ile yazabilrsiniz,proje de iframe kullanmıştım html içerisinde yeni bir sayfa açılıyordu.
on (rollOver) {
stop();
}
on (rollOut) {
play();
}
Şimdi ise bu 11 oyuncunun ekranda loop ederek yani tekrarlı şekilde akmaları için senkron sağlamak gerekiyor.Bunun içinde 2.ci bir 11 kişilik kopya grubun akması gerekmekte. Aynı hizaya CTRL-A ile 11 butonu seçip ALT 'a basılı iken yan tarafa bir 11 adet daha oyuncuyu tutan butonu kopyalayın.Daha sonra yine CTRL-A ile hepsini seçip 100.frame'e F6 ile bir keyframe ekleyelim. 100.keyframe'de de Movie klipi sola taşıyalım ve arada bir keyframe'e sağ tıklayıp Create Motion Tween diyelim.
Böylelikle akan Foto Galerimizi tamamladık,tek düzeltilmesi gereken ekrana girdikten sonra devamlı akışın tekrarlaması için gerekli olan senkron sorununu da şu şekilde çözebilirsiniz. Altta gösterdiğim gibi 87.frame'de tekrardan gelen 2.ci 11deki Volkan'ın konumu siyah ekranın sol başında ve alttaki gibi asıl ilk animasyonda 35.frame'de de sanki bir sonraki adımdaki konumunda olduğunu görüyorum amacım 2.ci 11 başladığı an aslında ilk 11in kaymasının ortasına göndermek timeline'ı.
Bunun için alttaki gibi timeline'a sadece actions koduma özel bir layer açıp 87.frame'e gotoAndPlay(35) diyorumki volkan 87den sonraki 35.frame'i gösterdiğinde ziyaretçi bir fark algılamadan devam ediyormuş gibi izlesin,bu taktiği derslerde bir araba yolda ilerlerken arkaplandaki ormanında devamlı gitmesinde daha da güzel benzer ağaçlar bulup tekrar ettiriyoruz.
Takıldığınız veya benim anlatmadaki sorunlarım için örnek çalışmamdan fla dosyasını inceleyebilirsiniz.
Faydalı olması dileğiyle....
24/2/08
Merhaba ;
Hocam bu olayın devamını getirip resimlerin üzerlerine tıklandığında jpg olarak bir framede açılmasını sağlayabilir misiniz , inanın bu çok işimize yara , cs3 te zaten doğru düzgün buton işlemlerinide çözebilmiş değilim , gerçektende çok faydalı olurdu ,
Paylaşımlarınız için teşekkürler .
24/2/08
Merhaba Atilla ,
Flash içerisinden iframe'e tabiiki açtırabilirsin bizim projede de öyleydi zaten.
on (release) {
getURL("iletisim.htm", "main");
}
gibi kullanabilirsin.Yazımdan da faydalanabilirsin takıldığında.
İframe notlarım
Kolay gelsin...
26/2/08
Hocam çok sağolun , verdiğiniz linktende faydalanacağım . İyi çalışmalar .