Merhaba arkadaşlar ;

Photoshop ile yukarıdaki gibi efektleri birkaç tık ile istediğimiz yazı ve şekillere verebilmemiz mümkün. Gelin isterseniz yukarıdaki gibi yanma efektini istediğiniz bir yazıya adım adım uygulayalım. Öncelikle siyah background 200-100 piksel bir çalışma alanı açalım.
Ve hemen seçtiğimiz bir font ile yanma efekti vermek istediğimiz yazımızı ekranın ortasına yazalım.Daha sonra aşağıdaki gibi Filter -> Sytlize -> Wind ile rüzgar filtresini verelim.
Layer Rasterize yapılması gerekecektir OK diyerek onay verelim.

From Right yani sağdan gelme efektiyle bir kere verdikten sonra bunu çoğaltmak için son yaptığınız adımın aynısını CTRL-F kısayolu ile tekrar verebiliyoruz. Ben örnekte 3 kere verdim ve uygun gördüm siz adım konusunda serbestsiniz. Ancak From Right gibi hemen altta gözüken From Left yani soldan gelme efekti içinde aynı adım sayısında filtreyi uygulayın.
Aynı rüzgar efektlerini sağ ve soldan verdiğimiz gibi alt ve üst içinde vermemiz gerekiyor. Bunun için önce görselimizi saat yönünde 90° döndürüp yine aynı adımları izleyeceğiz.
Görseli Image -> Rotate Canvas -> 90° CCW ( Counter Clock Wise) ile saat yönünün tersine 90° döndürüp sağ ve soldan yine Wind filtresini verelim.

Daha sonra saat yönünde 90° döndürmek için Image -> Rotate Canvas -> 90° CW ( Clock Wise) diyelim ve görselimiz tekrar eski duruşuna getirelim. Şimdi renk paletlerimizle oynamamız gerekiyor. Öncelikle Image -> Mode -> Grayscale diyerek renkleri gri tonlu hale getiriyoruz. Sonra Indexed Color diyoruz.
Ve son olarak bir renk paleti oluşturmak için aşağıda gözükütüğü üzere aynı panelde son seçenek olan Color Table aktif hale geliyor ve onu seçiyoruz.

Color Table 'da ise aşağıdaki gibi Black Body seçip OK diyoruz.

Böylelikle yazımızın yanma efektli arkaplanı tamamlanmış oldu.Size kalan bu görüntüyü Web'te kullanıcaksanız RGB , baskıda kullanıcaksanız CMYK renk moduna getirmek ve üzerine aynı font ve siyah renkle aynı yazıyı tekrardan yeni bir layerda yazmak kalıyor.

Image -> Mode -> RGB diyelim ve daha sonra yeni bir Layer ekleyerek aynı yazıyı bir daha üzerine bu sefer siyah renkte yazalım.