Actionscript ile Görsel Şölen
Yazar : E.Altuğ YILMAZ
Merhaba arkadaşlar ;
Actionscript ile görsellerinize böyle geçiş efektleri verebilirsiniz. Yukarıdaki uygulamadaki efekt için değerli öğrencim Murat Oğuz'a teşekkür ederim. Flash içerisinde olan herhangi bir görselinize bu efekti verebilmek için copy paste dışında daha efektif olacağını düşündüğüm bir yol göstereceğim. Bu efekti veren Actionscript kodunu script.as olarak projenize kaydedin. Bu as dosyası yazının sonundan indirebilirsiniz. Daha sonra bu efektin uygulanmasını istediğiniz görselin action kısmına(action verebilmek için buton veya movie klip yapmanız gerekiyor)
#include "script.as"
Actionscript'ini yazın. Bu kod ile dışardaki script.as kodunu bu görsele iliştirmiş olduk. Bu kodu butonun overında veya butona tıklayınca(on release)olarak ta tetikleyicileri değiştirebilirsiniz görsel seçimi ve nerde nezaman kullanacağınız size ve hayalgücünüze kalmış.
Ben yukardaki örnekte butona tıklayınca yani on release verdim. Ayrıca bu efekti uzun yazılarınıza da uygulamanızı tavsiye ederim.Ancak yazıları piksel tabanlı jpeg gibi görsel olarak kaydedip uygulayın.Diğer türlü şekillerde bayağı bir Ram karmaşası olacaktır :)
http://www.expression.web.tr/al2y/efekt.fla
Hocam uğraştırma bizi direk link falan ver kodu biz copy paste ederiz diyenler içinde kodlarda tam burada : ne kadar open source ruhluyum dimi :)
Stage.align = "";Stage.scaleMode = "noScale";Stage.showMenu = false;var mask_num = 73;var intervalSpeed = 20; var StageHeight = 200; var StageWidth = 650; var maskWidth = 650; var maskHeight = StageHeight / mask_num; maskSrc._visible = 0;maskBg._visible = 0;i = 1;j = 1;z = 1;while (z <= mask_num) { duplicateMovieClip("maskSrc", ("mc" + z), (16384 + (z + 9908))); var obj = this[("mc" + z)]; obj.mask._height = maskHeight; obj.mask._width = maskWidth; obj._y = 0; obj.mask._y = maskHeight * (z - 1); (obj.mask._widht - maskWidth); obj.onEnterFrame = function() { this._x += (this.posX - this._x) * 0.20000000000000001; if (random(5) == 0) { this.posX = 0; } }; if ((z % 2) == 0) { obj._x = obj.posX = StageWidth; } else { obj._x = obj.posX = -maskWidth; } z++;}
iyi tasarımlar....